Seorang lelaki OKU sanggup melakukan apa saja untuk menjaga ibunya yang sakit berusia 91 tahun










China: Berusia 48 tahun Chen Xingyin seorang petani dari wilayah Chongqing China, menjaga ibu mereka selama bertahun-tahun lama, walaupun, ia telah kehilangan kedua-dua tanganya.

Chen hilang upaya akibat kemalangan 7 tahun yang lalu dan jiranya sangat marah kerana dia tidak pergi mengemis di stesen kereta api kerana ia boleh mendapat beratus-ratus dolar setahun.

Beliau memberitahu wartawan Chongqing Evening News bahawa dia boleh menampung hidup dan menyokong dirinya dan ibunya dengan menaikkan babi, ayam, itik, kambing biri-biri dan tanaman. Katanya, beliau tidak dapat meninggalkan ibunya, kerana dia sangat lemah dan sayang kepada ibunya..

Chen mempunyai dua adik-beradik yang telah berkahwin, ketika berusia 14 tahun. . Demi untuk menjaga ibunya, dia terpaksa belajar banyak hal ehwal memasak, pertanian dan dirumah.

Sejak ibunya jatuh sakit bulan lalu, dia perlu untuk memberi makan ibunya tiga kali sehari. Walaupun kakaknya mahu membantu, tetapi dia memberitahu bahawa, walaupun dia OKU tetapi dia boleh juga menjaga ibu mereka dan tidak mahu menyusakan kakaknya..

Imej-imej ini disiarkan di Internet dan membuat orang-orang Cina kagum tidak kurang juga kasihan kepadanya.



No comments:

Post a Comment