Rejim bekas Saddam Hussein lebih daripada 100 pemimpin ISIS



Bekas pegawai tentera dan pegawai-pegawai perisikan rejim diktator Presiden Saddam Hussein di Timur lebih daripada 100 orang telah dijumpai untuk menyertai dan menjadi pemimpin kumpulan pengganas Negara Islam hari ini.

Mereka mencipta rangkaian pasukan kepimpinan yang kukuh untuk membantu mewujudkan satu strategi tentera untuk membawa ahli-ahli pasukan meraih beberapa bahagian Syria dan Iraq. Di samping itu, dianjurkan dan kumpulan militan berdisiplin di seluruh dunia yang mencari kaedah pengganas seperti pengeboman bunuh diri, dengan operasi ketenteraan.




Al-Turkmani dalam tentera Iraq kini menyandang jawatan timbalan ketua ISIS. Encik Taha Taher al-Ani, Iraq Tentera Leftenan Jeneral kini sebagai komander ISIS.

Bekas pegawai tentera daripada tentera Iraq 100-160, dan kali ini mereka yang bertanggungjawab menyiasat perisikan rahsia mengenai kuasa-kuasa kerajaan Iraq, dan juga mengekalkan dan meningkatkan senjata dan cuba membuat senjata kimia.

Patrick Skinner, seorang bekas pegawai risikan CIA yang berkhidmat di Iraq, kata-era Presiden Saddam Hussein pegawai perisikan tentera dan beliau adalah bahan yang diperlukan di negeri ini kemenangan Islam di Iraq pada tahun lepas.






No comments:

Post a Comment