BENCANA TERBURUK MYANMAR



Myanmar (atau Burma) telah mengalami bencana banjir baru-baru ini. Banjir ini boleh dianggap sebagai salah satu bencana terburuk dalam beberapa dekad. Kebanyakan bandar di 10 daripada 14 Syarikat (atau Bahagian) sudah di bawah air sekarang. Dilaporkan, sehingga 150,000 orang telah hilang tempat tinggal serta mata pencarian mereka terjejas akibat banjir ini amat dahsyat.




Lebih banyak hujan lebat dijangka pada hari-hari yang akan datang, dan menurut ramalan cuaca. Status ini telah dihantar bagi mewujudkan kesedaran untuk ini bencana banjir di Myanmar dan biarkan semua negara di seluruh dunia tahu bahawa mangsa-mangsa banjir yang memerlukan bantuan untuk hidup dan pemulihan mereka.





Selain itu, penduduk di zon bencana, penduduk mati setiap hari kerana kekurangan makanan, air bersih dan keperluan asas untuk hidup. Bagi orang-orang di Burma, anda boleh menyemak http://www.myanmarflood.info/ laman web ini untuk maklumat lanjut dan derma.






 Dan juga sila copy dan paste status ini untuk mewujudkan kesedaran antarabangsa. Bantuan anda adalah salah satu keperluan untuk mangsa banjir.

No comments:

Post a Comment