Seorang lelaki membakar dirinya di hadapan Kedutaan Jepun di Seoul





Seoul: Seorang lelaki membakar dirinya di hadapan Kedutaan Jepun di Seoul, manakala protes telah diadakan, yang menuntut supaya Jepun memohon maaf kepada Korea, kerana Jepun memaksa wanita Korea Selatan menjadi hamba seks untuk berkhidmat kepada tentera Jepun semasa Perang Dunia II.

Saksi-saksi yang melihat kejadian itu, memberitahu bahawa ramai penunjuk perasaan dan Wartawan yuan Diraja membantu memadamkan api apabila seorang lelaki membakar dirinya sebelum  diselamatkan dan dibawa keluar dari tempat kejadian. Ia masih belum jelas tentang maksud lelaki itu



Dianggarkan 1,000 penunjuk perasaan yang berkumpul di luar stesen, Kedutaan Jepun di Seoul pada hari Sabtu, majlis ulang tahun ke-70 daripada Penamatan perang dan penjajahan berakhir di semenanjung Korea juga.
Isu ini telah menjadi hubungan yang sangat sukar antara dua Korea Selatan, Jepun dan Presiden Korea Selatan Siri Poker berkata kira-kira pertemuan antara versi Perdana Menteri Koizumi Beck Jepun Putin sepenuhnya dengan Korea Selatan.



No comments:

Post a Comment