Diktator Korea Utara Kim Jong-un, telah dianugerahkan Keamanan Antarabangsa


Diktator Korea Utara Kim Jong-un, telah dianugerahkan Keamanan Antarabangsa

Korea Utara: Ketua pemimpin Kim Jong-un, mereka jarang mendapatkan pujian dari antarabangsa, tetapi mempunyai banyak kekaguman dari negara Korea Utara sendiri. Untuk pada akhir tahun ini, Kim Jong Un telah membuat hampir seluruh dunia kagum dan tidak dijangka menerima Anugerah Keamanan Antarabangsa.



Angka ini telah dikeluarkan oleh Yayasan Pendidikan Sukarno (Sukarno Yayasan Pelajaran), yang berpusat di Bali untuk keamanan, keadilan dan aktiviti manusia, menurut keadilan agensi berita AFP. Sumber itu mengesahkan bahawa anugerah itu akan diberikan September depan.

Korea Utara telah digelar pertapa kerajaan (Hermit Kingdom) kerana negara ini terletak secara berasingan selepas keluarga Kim yang berkuasa, lebih daripada 70 tahun yang lalu. Negara-negara di seluruh dunia melihat bahawa Korea Utara menyekat keganasan Pelanggaran hak asasi manusia dan kekejaman lain. Sebagai contoh, tahun lepas, siasatan PBB menuduh Korea Utara Pencabulan Hak Asasi Manusia yang serius.



Menurut sumber, Indonesia, The Jakarta Globe melaporkan bahawa anugerah itu tidak ada yang mengejutkan.

Seperti Indonesia dan Korea Utara mempunyai hubungan yang baik antara satu sama lain sejak tahun 1960-an, iaitu pemimpin generasi Kim Il Sung dan Indonesia Presiden Sukarno.


No comments:

Post a Comment