APA KATA NAJIB RAZAK TENTANG KABINET BARU



Ini Kabinet baru itu memastikan bahawa Kerajaan mempunyai kekuatan dan perpaduan untuk memberi tumpuan kepada rancangan pembangunan saya untuk Malaysia, dan cabaran yang kita sedang hadapi.

Berikut mandat demokrasi diberikan kepada Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum 2013, ia adalah tugas saya untuk memastikan bahawa Kerajaan sampaikan mengenai program transformasi kami.

Kabinet perlu bertindak sebagai satu pasukan yang kukuh. Saya mengalu-alukan perdebatan kuat, dan menerima dan bertolak ansur dengan kritikan atau perbezaan pendapat. Walau bagaimanapun, proses ini perlu mengambil tempat dalam Kabinet sebagai sebahagian daripada proses membuat keputusan. Ahli-ahli Kabinet tidak perlu menyuarakan perbezaan mereka dalam forum terbuka yang boleh menjejaskan pandangan umum terhadap Kerajaan dan Malaysia. Ia adalah bertentangan dengan konsep tanggungjawab bersama yang merupakan asas kepada Kabinet Kerajaan.

Keputusan untuk menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin adalah sangat sukar, tetapi kepimpinan adalah tentang melakukan apa yang anda fikir adalah betul. Untuk menyampaikan kepada Malaysia, saya mesti mempunyai satu pasukan yang kukuh dan bersatu bergerak ke arah yang sama.
Walau bagaimanapun, saya mengucapkan terima kasih kepada Tan Sri Muhyiddin untuk semua kerja dan dedikasi beliau kepada Kerajaan dan negara, seperti yang saya lakukan semua menteri-menteri yang tidak lagi dalam Kabinet.

Barisan Nasional telah diasaskan kepada prinsip perpaduan. Itulah lambang negara ini - dan resipi untuk kejayaan masa depan kita.
Insya'Allah, saya percaya bahawa baru barisan Kabinet akan memacu ke hadapan kemampuan kerajaan untuk menunaikan janji-janji kita kepada rakyat pada pilihan raya umum lepas. Tidak ada yang lebih penting daripada keperluan Malaysia dan rakyat - saya akan sentiasa meletakkan kepentingan mereka di atas yang lain.

Saya yakin, dalam masa, Kabinet baru ini akan meningkatkan keyakinan orang ramai terhadap Kerajaan dan Barisan Nasional menjelang Pilihan Raya Umum ke-14.




No comments:

Post a Comment