Saya hanya mahu memberi amaran kepada anda!!! Mengulas mengenai 1MDB kini jenayah!!



KUALA LUMPUR,  Tun Dr Mahathir Mohamad tidak banyak berkata mengenai 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

"Saya hanya mahu memberi amaran kepada anda Saya tidak boleh mengulas mengenai 1MDB kerana bercakap mengenai 1MDB adalah jenayah," katanya kepada pemberita sidang akhbar.

Bekas perdana menteri itu adalah seorang pengkritik vokal Putrajaya, tetapi kekal senyap minggu ini di tengah-tengah apa yang kelihatan sebagai satu sekatan kepada orang-orang yang telah menggunakan topik untuk menyasarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Antara mangsa ialah Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang telah digantikan sebagai Timbalan Perdana Menteri pada rombakan Kabinet pada Selasa berikutan cetusan lebih 1MDB hujung minggu lalu.

Dr Mahathir hari ini berkata beliau telah melihat video yang bocor dari Muhyiddin mendakwa bahawa Najib mengakui menerima AS $ 700 juta (RM2.6 bilion) dalam akaun peribadi beliau, tetapi beliau tidak dapat mengulas mengenai perkara itu kerana perkara ini akan mengundang perhatian pihak berkuasa.

"Saya tidak sepatutnya bercakap tentang itu ... ia kini haram. Saya tidak berkata apa-apa ya! "Beliau mengingatkan pemberita lagi.



No comments:

Post a Comment