Australia menganggap kucing sebagai perosak dan dijangka membunuh lebih daripada 2 juta kepala





Menurut pengumuman daripada kerajaan Australia telah mengumumkan bahawa pada hari Isnin lepas untuk putih asas daripada kerugian dan kerosakan rancangan kerajaan yang lain untuk merancang satu set yang chhmaprei lebih daripada 2 juta salinan akan dilaksanakan dari tarikh pengumuman ini sehingga akhir 2020 oleh sebab haiwan dianggap perosak yang mungkin.



Pegawai-pegawai Kementerian, Greg Hunt, katanya staok amat kesal masalah ini, dan pelan ini ditubuhkan, ia tidak bermakna bahawa kita benci kucing, tetapi kita tidak boleh bertolak ansur bagi apa-apa kerosakan yang disebabkan kucing. Beliau berkata, tindakan pembunuhan itu akan dijalankan dengan menggunakan cara yang kemanusiaan, terutamanya melalui beracun dan pukulan.



Sekiranya juga mengesahkan bahawa chhmaprei di Australia lebih daripada 20 juta kepala menyembelih lebih daripada 75 juta salinan setiap hari Selain itu, Australia mempunyai rekod dunia untuk haiwan terancam. Antara mamalia, 29 spesies pupus 28 hilang kerana ini kucing liar manakala pada masa ini kira-kira 120 spesies mempunyai risiko kepupusan disebabkan oleh haiwan Kucing juga.





No comments:

Post a Comment