STRATEGI BERANI MATI TERBARU ISIS GUNAKAN AYAM BAWA BAHAN LETUPAN









Kumpulan militan Jihad Islam tidak takut mati di Iraq telah mula menggunakan bahan letupan ayam untuk membunuh musuh.

Ahli-ahli kumpulan pengganas beroperasi di dalam dan sekitar bandar Fallujah sejak beberapa hari lepas telah melaporkan bahawa warga kota ayam membawa bahan letupan berjalan ke kem musuh.

Strategi ini adalah untuk melepaskan jarak berjalan kaki ayam tanpa ragu-ragu daripada orang di sekeliling, dan pasukan itu akan menggunakan bom kawalan jauh hanya sekali. Hen gambar-gambar ini telah dikongsi diturunkan banyak sejak petang semalam, kedua-dua penyokong dan penentang ISIS.






Pengambilan pakar-pakar seperti menilai yang pengguna kumpulan pengganas ISIS bagaimana untuk memusnahkan pengebom musuh di rendah Dalam beberapa tahun kebelakangan ini di Iraq dan Syria. Sumber yang sama menambah bahawa ISIS akan menggunakan apa-apa cara yang mereka boleh untuk membunuh dan memusnahkan musuh. Penggunaan haiwan dalam sektor ketenteraan adalah harga yang paling rendah dan menunjukkan taktik yang lemah.

Menurut sumber lain mendakwa bahawa ISIS memilih penggunaan ayam ini berlaku hanya beberapa hari kemudian selepas kambing membawa bahan letupan telah dihantar kepada tentera Kurdis di Costa Syria.







No comments:

Post a Comment