Wartawan Hungary: Hanya mempertahankan diri



Hungary: Wartawan gadis yang telah menendang pelarian kanak-kanak dan menarik lelaki tua jatuh memohon maaf atas tindakan mereka, dengan mengatakan bahawa ia hanya melindungi diri saya sahaja.

Dalam surat yang dihantar kepada akhbar Magyar Nemzet Cik Petra Laszlo berkata ia adalah keadaan terkejut dalam kejadian itu, yang berlaku pada hari Selasa dan menafikan bahawa ia bukan satu diskriminasi. Beliau berkata langkah itu hanya mempertahankan diri di tengah-tengah berdoa takut panik serangan ke atas pelarian sahaja.
Puan Laszlo mendakwa dalam surat itu bahawa ia akan dipertanggungjawabkan atas tindakan yang berlaku, dan memberitahu mereka bahawa ia tidak mahu dibunuh atau ancaman palsu berterusan.



Perlu diingatkan bahawa dia telah ditendang keluar dari stesen televisyen Hungary N1TV selepas video bocor perbuatanya yang menjijikkan di rangkaian sosial Twitter Internet posting oleh seorang wartawan daripada saluran TV Jerman RTL.

Pada hari Khamis, pendakwa, Hungary etnik, kata Puan Laszlo, pihak berkuasa akan membuka kertas siasatan bagi jenayah yang serius.




No comments:

Post a Comment