Shaw Man Utd di hospital selepas kecederaan





Manchester United menyaksikan Liga Juara kembali bertukar menjadi mimpi ngeri pada hari Selasa kerana mereka bukan sahaja jatuh 2-1 menentang PSV Eindhoven tetapi juga kehilangan bek Luke Shaw dengan patah kaki dalam perlawanan pembukaan Kumpulan B.

Walaupun gol pembukaan oleh pemain sayap Memphis Depay terhadap bekas kelabnya, United - yang menguasai seluruh - gagal memanfaatkan peluang dan matlamat mereka dari Hector Moreno dan Luciano Narsingh memberi kemenangan tuan rumah.

Walau bagaimanapun, lebih teruk daripada kekalahan itu adalah kecederaan kepada Shaw, yang dibuat 15 minit selepas perlawanan berikutan berderak Moreno menangani, meninggalkan England antarabangsa dengan patah dua kaki yang memerlukan operasi apabila dia kembali ke Manchester dan boleh meletakkan penyertaan beliau di Euro 2016 musim panas akan datang dalam bahaya.

Shaw beroda luar padang bernafas melalui topeng oksigen yang menerima tepukan gemuruh daripada peminat PSV sebelum digantikan oleh Marcos Rojo untuk penampilan pertamanya musim ini.

Kira-kira setengah jam kemudian, walaupun, Shaw menggunakan Twitter untuk bersumpah bahawa dia akan membuat pemulihan penuh.
"Terima kasih kepada semua atas mesej anda, kata-kata tidak dapat menggambarkan bagaimana langsung mencabuli saya, jalan saya untuk pemulihan bermula sekarang, saya akan kembali kukuh," menulis tweet beliau.

Hasilnya terus rekod buruk pengurus United, Louis Van Gaal di Stadium Philips dengan Ajax, Barcelona, ​​AZ Alkmaar dan kini dengan Amerika, memenangi hanya dua kali dalam 11 percubaan.

Stadium Philips meletus dalam perayaan besar di wisel penamat dengan PSV meraikan pulangan yang berjaya ke pertandingan buat kali pertama sejak musim 2008/09.

Ia juga adalah kemenangan Liga Juara pertama PSV ke atas United sejak tahun 2000







No comments:

Post a Comment