Jose Mourinho berkata ia kesal kerana pasukan dari England menewaskan Juara juara Liga Chelsea



England: Jose Mourinho berkata, beliau kesal selepas kelabnya Chelsea adalah satu-satunya pasukan dari Liga Perdana Inggeris yang menang dalam perlawanan pertama trofi Liga Juara-Juara semalam.
Chelsea menewaskan Taccabi Tel Aviv pada 4-0 di wilayahnya kempen dalam perlumbaan Anugerah Eropah, manakala Arsenal, Manchester United dan Manchester City semuanya kalah.

Ini adalah kali pertama 3 pasukan dari rangka kerja British tewas dalam perlawanan pertama kumpulan ini, dan Mourinho berpendapat ia adalah satu perkara yang tidak baik untuk bola sepak Inggeris.




Ia berkata, 'Ia begitu sedih ... ia tidak baik. Saya tidak berpuas hati sama sekali. Saya mahu  melihatManchester City, Manchester United dan Arsenal tidak pernah kalah dalam Liga Perdana Inggeris. Tetapi saya tidak mahu melihat mereka kalah dalam Liga Juara-Juara. Ia tidak baik untuk kita. Dari musim ke musim ia sentiasa sukar bagi pasukan dari England dalam pembukaan peringkat kumpulan England harus mempunyai sejumlah 12 mata, tetapi 12 mata kita boleh mencari hanya 3 mata (merujuk pada sebelah menang), ia adalah satu perkara yang amat besar untuk bola sepak Inggeris.
Kelab malam Arsenal ketika tewas 2-1 kepada D. Zagreb dari Croatia, manakala pemain Giroud Club menerima kad merah pada minit ke-40 pada separuh pertama, permulaan.







No comments:

Post a Comment