Calon presiden US mencadangkan untuk mengharamkan umat Islam daripada memasuki Amerika Syarikat



Calon presiden US mencadangkan untuk mengharamkan umat Islam daripada memasuki Amerika Syarikat


Washington Lions Visi AS calon-calon presiden yang akan mengambil bahagian dalam lawan pilihan raya tahun depan adalah Donald Tram merayu pada hari Isnin untuk mengharamkan semua umat Islam tidak dibenarkan memasuki Amerika Syarikat.

Beliau menyeru untuk dekat sekali umat Islam yang datang ke Amerika Syarikat sehingga wakilnya boleh menunjukkan bahawa apa yang akan berlaku, menurut kenyataan kempen beliau.

Encik Donald Tram, yang sebelum ini cadangkan untuk mengawal masjid, dan berkata untuk mewujudkan pangkalan data untuk umat Islam yang tinggal di Amerika Syarikat, telah membuat rayuan kontroversi terbarunya itu selepas terdapat tembakan besar di California State of California oleh suspek pengikut ideologi kumpulan ISIS Negara Islam.

Komen Madonna rendam juga dijangka dibuat untuk bersaing dengan calon-calon dari Parti Republikan, memaksa lawannya untuk berdebat mengenai isu sama ada perlu diuji di wilayah AS atau tidak.

Cadangan beliau menerima sokongan padu daripada peminatnya bahawa mereka mempunyai persetujuan melalui media sosial, dan juga di perhimpunan malam tadi Isnin.





No comments:

Post a Comment