11 orang cedera dan 8 hilang dalam kemalangan letupan gas bangunan apartmen Federation


11 orang cedera dan 8 hilang dalam kemalangan letupan gas bangunan apartmen Federation

Rusia: Sekurang-kurangnya 11 orang cedera pada hari Ahad dan 8 yang lain hilang selepas letupan gas yang memusnahkan sebahagian daripada bangunan apartmen di bandar Rusia selatan Volgograd, menurut kumpulan itu, kata pihak berkuasa.

Akhbar ejen memetik kata-kata dari jurucakap Kementerian Kesihatan Oleg Salagai berkata, "11 orang dirawat di hospital, termasuk 2 kanak-kanak dan seorang wanita tua. 3 orang berada dalam keadaan kritikal. "Gabenor Wilayah Andrey Bocharov memberitahu agensi berita bahawa" pada masa ini, nasib 8 orang masih hilang. "

Letupan gas berlaku semasa makan tengah hari di tingkat 7 sebuah bangunan dengan ketinggian 9 tingkat barat laut dan merobohkan bangunan itu sehingga tingkat 1, menurut media Rusia berkata. Ia dipadamkan pada lewat petang. Jurucakap cawangan serantau Kementerian Kecemasan memberitahu AFP bahawa "ia adalah mungkin bahawa beberapa orang telah terperangkap di bawah runtuhan."

Ketua Volgograd Sergei Tatsy kepada televisyen bahawa pangsapuri, 36 pangsapuri telah dimusnahkan tanpa rehat, meninggalkan 100 orang kehilangan tempat tinggal. Mereka rakyat akan menetap sementara di sekolah-sekolah di rantau ini, mengikut tuntutan Kementerian.




No comments:

Post a Comment