US satelit perhatikan percikan di langit Semenanjung Sinai dimana pesawat Rusia jatuh



US satelit perhatikan percikan di langit Semenanjung Sinai dimana pesawat Rusia jatuh


Washington Lions Visi satelit Amerika peninjauan perhatikan percikan bunga api dari Semenanjung Sinai di Mesir, manakala pesawat A321 Rusia yang membawa 224 orang terhempas di sana pada hari Sabtu.

Walau bagaimanapun, bukti satelit nampaknya tidak benar dengan teori bahawa sebuah pesawat Rusia telah ditembak jatuh oleh peluru berpandu yang dilancarkan dari kawasan udara. Penganalisis perisikan AS percaya boleh mencetuskan letupan bom atau tangki bahan api.

US satelit akan mengesan sebarang percikan peluru berpandu yang dilancarkan dari kawasan yang mempunyai internet satelit Francisco tetapi mendapati tiada petunjuk.

Pada hari Ahad, Menteri Rusia Viktor Jawatankuasa Penerbangan Sorochenko, berkata dalam satu temu bual bahawa bangkai pesawat dipisahkan di udara dan pesawat itu bertaburan di kawasan yang besar di Mesir. ia seolah-olah terlalu cepat dalam menentukan punca kemalangan itu.

Beliau mengetuai jawatankuasa itu, termasuk pakar-pakar dari Rusia, Mesir, Perancis dan Ireland dalam penyiasatan ke atas kejadian itu. Siasatan bermula pada pagi Ahad untuk memulakan menganalisis data daripada dua kotak hitam pesawat ditemui, kelmarin.



No comments:

Post a Comment